27 września 2013

Śliwka w czekoladzie z migdałami



Nie muszę chyba pisać jak smakuje, bo chyba każdy zna smak śliwki w czekoladzie - w dodatku w ulubionej czekoladzie - można dodać gorzką, mleczną, a nawet białą. Namoczyć można w dowolnym alkoholu, np. brandy, amaretto, zmniejszyć, albo zwiększyć jego moc. Nadziać też wg gustu - orzechem, marcepanem. Ja dzisiaj nadzieję całym migdałem i masą migdałową - moja dzisiejsza propozycja myślę, że jak najbardziej nadaje się na prezent.


SKŁADNIKI:

250 g śliwki kalifornijskiej
1/2 szklanki alkoholu*
100 g migdałów
100 g białej czekolady
150 g gorzkiej czekolady

PRZYGOTOWANIE:

Śliwki zalać alkoholem poprzedniego dnia. 
Sparzyć migdały - obrać
Odcedzić śliwki.
Z marcepanu zrobić małe wałeczki - żeby mogły wejść w otwór po pestce.
Nadziewać śliwek masą marcepanową.
Nadziewać pozostałe śliwki migdałem - położyć oddzielnie. 
Wyłożyć tacę papierem do wypieków.

WYKONANIE:

  • Czekoladę najpierw białą umieścić w płytkim naczyniu nad parą, poczekać chwilę, aż zmięknie. Zamieszać do uzyskania jednorodnej konsystencji.
  • Od razu wrzucać śliwki z migdałem, obrócić łyżeczką i wyjmować wykałaczką na papier. Z biała czekoladą trzeba szybko działać, po zmienia konsystencję. Usunąć resztki białej czekolady z naczynia.
  • W tym samym naczyniu rozpuścić gorzką czekoladę i tak samo maczać i wykładać na papier.
  • Zostawić do zastygnięcia. 
Ilość masy w śliwkach można zwiększać upychając i formując palcami. Tak samo z czekoladą - można zwiększyć jej ilość polewając jeszcze po wyłożeniu na papier.



* Ja dałam:
 1/4 szklanka wody
 1/4 szklanki rumu STROH 80

SMACZNEGO!





















1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...