10 października 2013

Nalewka spóźnionego lata



























Rewelacyjna nalewka, o bardzo ciekawym smaku z nutą goryczy - co daje dodatek cytryny ze skórką. Robię ją od kilku lat, ale dzisiaj dopiero zobaczyłam, że znana jest też pod tą nazwą w internecie. Różnią się jednak trochę m.in. ilością cukru. W moim przepisie była szklanka cukru - tak zrobiłam pierwszym razem. W następnym roku nie sięgnęłam do przepisu i zrobiłam przez omyłkę z kilograma. I okazuje się, że w internecie są przepisy i ze szklanką cukru i z kilogramem cukru. 
Mówiąc krótko - obie są wyjątkowe, tylko ta z 1 kg jest bardziej likierem niż nalewką.

SKŁADNIKI:

1/2 kg jasnych winogron
1/2 kg ciemnych winogron
1/2 kg śliwek
1 łyżka rodzynek
1 cytryna
1 szklanka cukru

750 ml. spirytusu
250 ml. wody

PRZYGOTOWANIE:
  • Spirytus wlać do wody i zmieszać.
  • Rodzynki i wyszorowaną cytrynę sparzyć.
  • Owoce umyć, śliwki wydrylować, duży winogron można poprzecinać na pół.
  • Cytrynę pokroić w kostkę.
WYKONANIE:

Wrzucić owoce, rodzynki, cytrynę do dużego słoja.
Zasypać cukrem.
Zalać wódką.
Odstawić na ok. 2 tygodnie. Po tym czasie zlać i odstawić. Czym dłużej tym lepiej. 

Na zdjęciu powyżej jest z ubiegłego roku. Ale w tym roku też nastawiłam.

SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...