26 października 2013

Tarta śliwkowa z marcepanem

Pyszna tarta śliwkowa jest po prostu wyjątkowa. Dodatek marcepanu zmieszanego z kaszą manną spowodował, że sok ze śliwek nie wsiąkł do ciasta. Ciasto doskonale kruche - rozpływa się w ustach. Bardzo dobra na ciepło - doskonała na jesienne spotkanie z przyjaciółmi.

SKŁADNIKI: rozmiar tarty 39 cm.

500 g mąki
300 g masła - zimne
4 czubate łyżki cukru pudru
3 łyżki lodowatej wody

4 czubate łyżki kaszy manny
200 g marcepanu albo zmielonych z cukrem migdałów

1,5 kg śliwek węgierek
5 łyżek brązowego cukru

PRZYGOTOWANIE:

  • Śliwki umyć, osączyć z wody, ew. wytrzeć.
  • Do mąki wrzucić masło - posiekać nożem jak najdrobniej. Wsypać cukier, wodę -  szybko połączyć i wyłożyć nim posmarowaną masłem formę.* 
  • Ciasto ponakłuwać widelcem - wstawić do piekarnika nagrzanego do ok. 230 C na 30 - 40 minut.
  • Śliwki pokroić nożem na ćwiartki.
WYKONANIE:
  1. Marcepan pokruszyć - zmieszać z kaszą manną i wysypać na lekko przestudzone ciasto.
  2. Na marcepanową kruszonkę poukładać śliwki zaczynając od brzegów formy skórką do dołu.
  3. Posypać po wierzchu brązowym cukrem.
  4. Wstawić ponownie do piekarnika nagrzanego do 250 C na ok. 20 min. Wyłączyć grzanie i zostawić jeszcze w piekarniku na 10 min. 
  5. Podawać najlepiej ciepłe - można podgrzewać.

*ja wyłożyłam papierem do pieczenia, bo moja nie miała ozdobnych brzegów.

SMACZNEGO!



























Źródło inspiracji: 198/Twój STYL

1 komentarz:

  1. Piekłem bez masy marcepanowej, tylko z samą kaszą manną i też było bardzo dobre - pycha.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...