24 października 2013

Wafelki o smaku nutelli


Naturalna słodycz - orzech laskowy, czekolada i mleko - w małym co nieco - zamiast batonika. Są pyszne mocno czekoladowe, dzięki połączeniu z mielonymi orzechami laskowym smakują jak z nutellą. Można nie polewać czekoladą - będą bardziej orzechowe. Ja unikam kupowania gotowych słodyczy - oczywiście poza czekoladą - zawsze mam ją w zapasie, w szczególności gorzką. W orzechy również przed zimą zaopatruję się jak wiewiórka. Samo zdrowie! Wam również to polecam.

SKŁADNIKI:

3 płaty wafla 28 cm. x 28 cm.
3/4 szklanki orzechów laskowych
1/3 szklanki cukru pudru
75 ml mleka, czy słodkiej śmietanki
160 g czekolady gorzkiej
Polewa:
120 g czekolady gorzkiej
50 ml. mleka 

PRZYGOTOWANIE:
  • orzechy podpiec w piekarniku lub na patelni - otrzeć brązową skórkę
  • zagotować mleko w rondelku, wyłączyć ogień i od razu wrzucić połamaną czekoladę, poczekać minutę - niech zmięknie i energicznie zamieszać do uzyskania jednolitej konsystencji. Zostawić do przestudzenia - ale nie chłodzić.
WYKONANIE:
  • Orzechy zemleć albo zmiażdżyć, najlepiej rozdrabniaczem*, na koniec dodać cukier puder i połączyć razem.
  • Połączyć przestudzoną czekoladę z orzechami zmieszanymi z cukrem.
  • Przełożyć bardzo oszczędnie wafle (masy jest akurat) - 2 warstwy masy.
  • Jeśli to konieczne - obciążyć, ale nie za mocno na ok, 1/2 godziny.
  • Przygotować polewę: mleko zagotować, wyłączyć ogień - wrzucić czekoladę, mocno zamieszać.
  • Polać wafle, po stronie o mniejszych wgłębieniach. Odstawić chwilę do zastygnięcia - można schłodzić i kroić.

* Ja używam rozdrabniacza. Poprzednim razem wrzuciłam od razu do niego orzechy i cukier kryształ - to nie był najlepszy pomysł. Orzechy nie muszą być na masło zmiażdżone i cukier nie utarł się na puder, był trochę chrupiący - ale nie było to takie całkiem  złe i czułam chyba tylko ja - bo nikt nie narzekał.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...