10 stycznia 2014

Kulki z suszonych moreli z białą czekoladą i migdałami

Zmiksowane morele, wafel, biała czekolada obtoczone w migdałach - może służyć jako  przekąska. Jakiś czas temu postanowiłam, że nie będę kupować słodyczy - chociaż dla mnie życie bez nich nie ma sensu - jestem niestety tak wielkim łasuchem. Nie bardzo wierzyłam w to, że się powstrzymam od kupowania - ale muszę przyznać, że mam coraz większą niechęć do gotowych słodyczy - oczywiście ze względu "na dodatki", jakie się w nich znajdują. Kupuję tylko składniki, które służą mi do przetworzenia na łakocie: czekolady twarde - najczęściej gorzkie, cukier, miód, bakalie, wafle suche. Jak czekolady są w promocji, to kupuję po 10 - 20 szt. na raz, dzięki temu mam z czego robić i po mniejszych kosztach. Dlatego na moim blogu będzie co jakiś czas pojawiać się "małe co nieco" - smacznie i zdrowo.

SKŁADNIKI: na ok.40 szt.

300 g suszonych moreli
75 g wafli suchych
160 g białej czekolady
5 łyżek oleju
migdały mielone do obtoczenia
ok. 40 szt. całych obranych migdałów do wykończenia

PRZYGOTOWANIE:
  • Morele wypłukać, sparzyć wrzątkiem i moczyć ok. 1-2 godzin żeby zmiękły*. Nie moczyć zbyt długo, bo morela traci swój smak. Odsączyć z wody. Zmiksować na masę rozdrabniaczem/blenderem.
  • Wafle zmielić np. w młynku do kawy.
  • Umieścić małe naczynie nad garnkiem z gotującą się wodą. Do naczynia wlać olej - dodać połamaną czekoladę - poczekać, aż czekolada się podgrzeje - zamieszać do uzyskania jednolitej masy.
WYKONANIE:
  1. Połączyć morele, wafle i płynną masę z białej czekolady.
  2. Wysypać na talerz mielone migdały, formować w rękach kulki (ja robiłam z czubatej łyżeczki masy) i obtaczać w nich morelowe kulki.
  3. Od razu w każdą kulkę włożyć całego migdała.
SMACZNEGO!
 * jeśli są bardzo mięsiste nie trzeba.moczyć.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...