13 kwietnia 2014

Serniczek stracciatella z pomarańczami























Pomarańcze, czekolada i śmietana z mascarpone na warstwie biszkoptów - proste, lekkie i kuszące. Musiałam zrobić jeszcze coś z pomarańczami - są o tej porze roku tak pyszne i tanie, że kupuję kilogramami. Najpierw kupiłam, potem myślałam co z nich zrobię. Bardzo odpowiadają mi filetowane pomarańcze do deserów - marzyły mi się z dużą ilością galaretki. Jak galaretka - to coś śmietanowego i dla przełamania smaku gorzka czekolada - tak powstał ten serniczek. Biszkopty, warstwa śmietany ubitej z mascarpone, wymieszanego z drobno siekaną czekoladą - na wierzch  filetowane pomarańcze z galaretką. Po za tym znalazłam sposób na ciasto z galaretką - nie wylewam na wierzch, tylko na spód wyłożonej folią przezroczystą formy - polecam.

SKŁADNIKI: forma 35 na 14 cm wys. 7 cm

5 dużych pomarańczy
4 pomarańczowe galaretki 
1 litr wody (połowa ilości wody zalecanej przez producenta)
podłużne biszkopty ok. 14 - ilość zależy od powierzchni formy

500 ml śmietany kremówki 36%
500 g serka mascarpone
3 łyżeczki cukru pudru
150 g gorzkiej czekolady
1/4 szklanki wody
2 łyżeczki żelatyny

PRZYGOTOWANIE:
  • Rozpuścić galaretki we wrzącej wodzie.
  • Wyfiletować pomarańcze - sposób filetowania na moim blogu
  • Blaszkę wyłożyć folią spożywczą z całości*
  • Galaretkę wystudzić - dodać do niej sok, który wydzielił się podczas filetowania. Na dno wyłożyć pomarańcze - zalać wystudzoną galaretką. Wstawić do lodówki do całkowitego stężenia.
WYKONANIE:
  1. Schłodzić śmietanę, serek i naczynie do ubijania.
  2. Żelatynę zalać zimną wodą do napęcznienia i rozpuścić ją wstawiając do wrzącej wody  Najlepiej studzić razem z naczyniem do którego była wstawiona - wtedy lepiej się rozpuszcza i nie gęstnieje podczas stygnięcia.
  3. Posiekać drobno czekoladę, ja część zmieliłam w specjalnym młynku z dużymi otworami.
  4. Do naczynia wlać śmietanę, mascarpone - ubić mikserem, dodając pod koniec cukier puder i rozpuszczoną żelatynę.
  5. Od razu wsypać posiekaną czekoladę - wymieszać i wyłożyć na galaretkę.
  6. Na serek wyłożyć biszkopty wciskając je w serek zostawić do całkowitego stężenia
  7. Po stężeniu** przykryć paterą, odwrócić do góry dnem, zdjąć ostrożnie folię. 
  8. Kroić ostrym nożem, przez warstwę galaretki ruchem jakbyśmy piłowali. Mój nóż był z minimalną piłką.
 *W zasadzie wystarczy wyłożyć dno do wysokości galaretki
**Jeśli folia była tylko do wysokości galaretki, przejechać dookoła blaszki nożem, odcinając śmietanową warstwę od brzegów.

SMACZNEGO!










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...