15 maja 2014

Zupa węgierska wyjątkowa

















Ta zupa jest wyjątkowa z dużą ilością smacznego mięska - dobrze sprawdza się na przyjęciach. Bardzo pożywna i aromatyczna - zachwyciłam się nią u koleżanki na przyjęciu - Ala dzięki za przepis. O tej zupie marzyłam od dawna, choć nie jestem zupiara, co widać po moim blogu, a jeśli u mnie zupa, to musi być wyjątkowa.  

SKŁADNIKI:

200 - 300 g słoniny (ja dałam sam wytopiony smalec)
1 kg chudej wieprzowiny
1 kg chudej wołowiny
1 ostra papryczka*
4 ziemniaki
3 cebule
ok. 3 łyżeczki słodkiej mielonej papryki 
1 - 2 surowe papryki
4 marchewki
300 g pieczarek
koncentrat pomidorowy albo świeże pomidory
sól, pieprz

WYKONANIE:
  1. Słoninę pokroić w drobną kostkę i stopić na patelni.
  2. Pokroić mięso w niezbyt grubą kostkę - obsmażyć na wytopionym ze słoniny tłuszczu.
  3. Do dużego garnka wlać niedużo wody - zagotować - włożyć obsmażone mięso i dusić do miękkości.
  4. Dodać ziemniaki pokrojone w małą kostkę, całą ostrą papryczkę.
  5. Cebulę, marchew, paprykę - pokroić w kostkę. Pieczarki w plasterki.
  6. Na tłuszczu z mięsa usmażyć cebulę - dodać paprykę w proszku.
  7. Do smażącej się cebuli dodać marchew, surową paprykę i pieczarki - dusić ok. 1/2 godziny.
  8. Usmażone warzywa dodać do duszącego się mięsa, dodać pomidory, uzupełnić wrzątkiem do pożądanej gęstości zupy. Gotować do miękkości mięsa - dodać sól i pieprz do smaku.
* ostrą papryczkę - najczęściej suszoną w całości - dodaję do wielu potraw m.in. rosołu, leczo, daje bardzo dobry efekt smakowy

SMACZNEGO!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...