9 lutego 2015

Kiery - ciastka z marcepanem


Ciastka w kształcie serc z rantem z marcepanu,  czerwonym środkiem z dżemu lub galaretki - dobre nie tylko na walentynki. Akurat miałam trochę marcepanu - bardzo spodobał mi się pomysł, który pochodzi z innego bloga - przepis trochę zmieniłam - wyszły rewelacyjne.


SKŁADNIKI: na 15 dużych - cała blacha z piekarnika

Ciasto podstawowe:
250 g mąki
125 g masła
100 g cukru pudru
cukier z wanilią
szczypta soli
1 żółtko
2 łyżki wody*
białko do smarowania

ciasto marcepanowe:
1 duże jajko
150 g marcepanu**

galaretka owocowa lub dżem - o czerwonym kolorze

PRZYGOTOWANIE:

  • Piekarnik nagrzać do temperatury ok. 200º C
  • Ze składników na ciasto podstawowe zagnieść ciasto. Wałkować między dwoma kawałkami folii i wycinać foremką w kształcie serca ciastka. Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
  • Białko rozmącić widelcem, posmarować serca przy pomocy pędzla.
  • Marcepan rozdrobnić na kawałki, zmiksować z jajkiem przy pomocy blendera. Przy pomocy szprycy z okrągłym zakończeniem wyciskać na każdym ciastku rant dookoła. Ja miałam albo za duże oczko, albo za małe. Zrobiłam  najmniejszym, ale tam gdzie mi starczyło obleciałam marcepanem dwa razy
  • Piec ok. 15 min. - na złoto. Wystudzić. Oprószyć brzegi cukrem pudrem.
WYKONANIE:
  1. Podgrzać dżem, albo rozrobić owocową galaretkę  w połowie wody - wylać na ciasteczka. Dżem można wyłożyć gorący na ciasteczka, a galaretkę tężejącą na całkiem wystudzone ciastka.
  2. Wykończone galaretką nie nadają się do długiego przechowywania w temperaturze pokojowej - zostało mi jedno ciasteczko na wierzchu ok. 3 dni - z galaretki zrobiła się guma.
*W oryginalnym przepisie nie było wody.
** W oryginalnym przepisie były 2 jaja, 100 g marcepanu i 100 g mielonych migdałów.

SMACZNEGO!




























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...