29 kwietnia 2015

Magiczne ciasto czekoladowe

Wersja czekoladowa magicznego ciasta - ciasto jest bardzo dobre, wilgotne, spodnia warstwa przypomina mi budyń czekoladowy z dawnych lat - mocno czekoladowy. Magiczne jest w tym cieście to, że robi się jak zwykłą babkę ucieraną, ale odpowiednie proporcje składników powodują, że w trakcie studzenia oddziela się warstwa kremowa, Powinny być trzy warstwy, mnie wyszły dwie i uważam mimo to, że jest bardzo dobre. 

SKŁADNIKI: forma 20 x 20*

4 jaja -  w temperaturze pokojowej - ważne! - oddzielić
150 g drobnego cukru
1 łyżka wody
125 g rozpuszczonego masła - przestudzone
50 g kakao
65 g mąki
szczypta soli
500 ml ciepłego mleka
4 krople winnego octu 
kakao do oprószenia

PRZYGOTOWANIE:
  • Rozpuścić masło i ostudzić.
  • Podgrzać mleko - ma być ciepłe
WYKONANIE:
  1. Piekarnik nagrzać do temperatury 160º C
  2. Żółtka ubić mikserem z cukrem, łyżką wody - na puch. 
  3. Wlać od razu całe, rozpuszczone i letnie masło - ubić do połączenia 
  4. Mąkę wymieszać z kakaem i szczyptą soli -  wsypywać przez sitko - partiami - ubijać.
  5. Wlać od razu całe mleko - ubijać.  
  6. Oddzielnie ubić na sztywno białka z octem.
  7. Białka stopniowo wkładać do masy i bez użycia miksera łopatką od miksera, albo trzepaczką rózgową delikatnie łączyć - zostaną grudki nie połączone.
  8. Piec 1 godzinę - ciasto, przy dotknięciu na wierzchu będzie upieczone. Studzić w formie 3 godziny, na początku w wyłączonym piekarniku (na 10 min zostawiłam w wyłączonym piekarniku, potem  na 20 minut w lekko uchylonym), potem w temperaturze pokojowej - łącznie od wyłączenia piekarnika - 3 godziny. Chodzi o to, żeby ciasto stygło powoli.
  9. Posypać po wierzchu kakao albo polać polewą.
* Ja zrobiłam formę z grubej folii aluminiowej i w takiej piekłam, piekłam również w tortownicy 22 x 22, ale wyszły mi dwie warstwy dlatego ponowiłam próbę w kwadratowej formie. Bez względu na to, czy w cieście wydzielą się trzy, czy dwie warstwy uważam je za bardzo smaczne i udane.

SMACZNEGO!




Źródło:http://decoraciondemabel.blogspot.com/2013/03/tarta-magica-de-chocolate-e-ideas-de.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...