13 czerwca 2015

Pierogi z truskawkami

Czy potrzebny jest przepis na pierogi z truskawkami? Pozornie nie, ale czasami drobny szczegół w przepisie zmieni nasz dotychczasowy - niby doskonały - na jeszcze lepszy. Nie byłam największą entuzjastką pierogów z truskawkami, wolałam kluski z truskawkami, ale teraz będę robić częściej. Powód jest taki, że zawsze gotowałam pierogi kilka minut i truskawki w środku były rozgotowane, co nie było dla mnie szczególnie smaczne. Jeśli tak też robiliście spróbujcie wyjąć zaraz po wypłynięciu na powierzchnię wody - wystarczy, żeby ciasto było ugotowane, a truskawka w środku smacznie jedynie rozgrzana. Do ciasta takiego warto też dodać przeciśnięte przez praskę jeden, czy dwa ugotowane ziemniaki - to zmienia konsystencję ciasta na miększą. Truskawką nie da się wypełnić pieroga jak innym farszem, a nadmiar ciasta powoduje, że jest grubsze przez co twardawe - dzięki ziemniakowi będzie miększe.  

SKŁADNIKI:

ok. 1 kg truskawek
cukier - opcjonalnie

ok. 500 g mąki
50 g masła
szczypta soli
gorąca woda
zimna woda
1 jajko
1-2 ugotowane ziemniaki 

do podania:
śmietana, jogurt (u mnie grecki)
cukier do smaku

PRZYGOTOWANIE:
  • Truskawki umyć, odszypułkować.
  • Zagnieść ciasto -  zagniecione ciasto powinno być miękkie - rady dla początkujących pod postem pierogi ruskie.. Mąkę przesiać do miski, zrobić w środku dołek - włożyć masło, sól, wlewać po trochu bardzo gorącej wody i zagarniać łyżką coraz więcej mąki. Dodać jeszcze trochę zimnej wody, żeby nieco ostudzić ciasto, dodać jajko i przeciśnięte przez praskę ziemniaki - wyłożyć na stolnicę i dobrze wyrobić - włożyć do miski, przykryć ściereczką i zostawić do wystygnięcia.
WYKONANIE:
  1. Rozwałkowywać ciasto niezbyt cienko, wykrawać szklanką krążki ciasta. Nasypywać na środek odrobinę cukru, kłaść truskawkę i zlepiać dokładnie. Wykładać na posypaną mąką deskę.
  2. Wrzucać po kilkanaście na wrzątek, delikatnie zamieszać. Po wypłynięciu na wierzch wybierać łyżką cedzakową na durszlak. Studzić oddzielone od siebie.  
  3. Podawać ze śmietaną, jogurtem - wymieszanym z cukrem, albo tak jak ja posypałam po wierzchu delikatnie cukrem pudrem.
SMACZNEGO!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...