20 lipca 2015

Makaron dietetyczny z piersią kurczaka i cukinią

Może być na zimno i na ciepło - jako sałatka i jako danie obiadowe. Do przygotowania wystarczy jeden garnek. Do gotującego się makaronu dodaje.się pokrojoną pierś z kurczaka i warzywa.  Miałam wątpliwości co do sposobu przygotowania, że odcedzając wylewa się wodę nie tylko z makaronu ale i z warzyw. Ale ja w tej wodzie ugotowałam jeszcze trochę fasolki szparagowej, która została mi z niedzielnych zakupów i zaparzyłam nią paski mrożonej papryki, tak tylko dla zmiękczenia. Tym samym swoją porcję wzbogaciłam o te dodatki. Przepis widziałam w jakimś programie telewizyjnym, spodobało mi się to, że nie robi się sosu oddzielnie, dzięki czemu ogranicza się dodatek tłuszczu i nie potrzebujemy dwóch garnków do jego przygotowania (mogłam coś pominąć, ale to nie ma znaczenia). Można ten przepis stosować jako bazowy łącząc z przeróżnymi dodatkami - lato temu sprzyja - wykorzystajmy to.

SKŁADNIKI:

250 g makaronu z pełnego ziarna
1 nieduża pierś z kurczaka
1 mała cukinia
garść mrożonego groszku - może być świeży
1-2 nieduże, pomidory
100 g feta
świeża bazylia
sól, pieprz

opcjonalnie:
2 ząbki czosnku
oliwa z oliwek
czarne oliwki
ostra papryczka - posiekać
suszone zioła wg uznania

PRZYGOTOWANIE:
  • Pierś z kurczaka pokroić w niedużą kostkę
  • Cukinię pokroić w kostkę, paski - wg uznania
  • Nastawić wodę na makaron, osolić.
  • Pokroić w kostkę pomidory, fetę, bazylię
WYKONANIE:
  1. Wrzucić makaron na osolony wrzątek. pod koniec gotowania makaronu dodać piersi z kurczaka, zielony groszek, papryczkę, cukinię - wystarczy 1 - 2 minuty, jeśli młoda.
  2. Makaron ugotowany al dente odcedzić - wrzucić z powrotem do garnka dodać pomidory, fetę - posolić, posypać pieprzem, ew. wycisnąć czosnek i dodać inne, ulubione zioła, skropić oliwą - podawać gorące. Z dodatkiem większej ilości oliwki, może służyć jako sałatka na zimno. Na talerzu dodać ew. czarne oliwki i listki świeżej bazylii.
SMACZNEGO!









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...