26 lipca 2015

Serniko - brownie z malinami


Doskonały sernik na lato z malinami, w czekoladowym cieście. Przepis w sieci jest dość popularny, choć wersje są różne i na pewno wszystkie smaczne, bo połączenie czekolady, sernika i malin jest po prostu pyszne.  Próbowałam jakiś czas temu doskonały wg mnie i chciałam właśnie, żeby taki był. Chciałam żeby był mocno czekoladowy, więc ciasto zrobiłam na bazie gorzkiej czekolady, bez dodatku mąki, Chciałam, żeby nie był bardzo niski - więc zrobiłam sernik z większej porcji i upiekłam w kąpieli wodnej - nie jest to konieczne. Udało mi się kupić dobry ser, o co w dzisiejszych czasach coraz trudniej i o to trzeba zadbać. Ser powinien być mocno odciśnięty ew. dodać do sera mąki ziemniaczanej albo proszku budyniowego, bo ciasto brownie jest mokre i ser nie powinien go dodatkowo nawilżać.

SKŁADNIKI: tortownica 25 cm

brownie:
270 g masła
250 g gorzkiej czekolady
6 dużych jaj
200 g miałkiego cukru
wanilia - ekstrakt, albo cukier

masa serowa:
400 g dobrze odciśniętego twarogu*
60 ml + 30 ml miałkiego cukru (15 ml ma duża łyżka)
250 g mascarpone
1 łyżka masła
4 jaja
wanilia - ekstrakt, albo cukier
ok. 300 g malin

PRZYGOTOWANIE:
  • Rozpuścić czekoladę w naczyniu nad parą. Zestawić, od razu dodać masło - mieszać do połączenia. Odstawić.
  • Twarogu nie trzeba mielić w maszynce można malakserem. Twaróg zemleć - najlepiej w malakserze z nożykami. Najpierw zmiksować sam, potem z cukrem (60 ml) i masłem, na koniec połączyć z mascarpone.
WYKONANIE:
  1. Piekarnik rozgrzać do temperatury 190º C. **
  2. Do masy twarogowej dodać żółtka i wanilię - zmiksować razem. Białka ubić oddzielnie, dodając 2 łyżki cukru. Wymieszać delikatnie z masą serową.
  3. Brownie: ubić same żółtka z cukrem, dodać wanilię - zmiksować. Połączyć z wystudzoną czekoladą,  Białka ubić oddzielnie i wmieszać do czekoladowej masy, łącząc najpierw z częścią białek, potem dodać po trochu resztę - delikatnie mieszając łopatką.
  4. Na spód tortownicy wylać 1/3 masy brownie, na to masę serową, rozrzucić maliny i  na wierz resztę masy brownie - rozprowadzić delikatnie widelcem. Nie musi być dokładnie rozprowadzona.
  5. Piec ok. 1 godziny - studzić w uchylonym piekarniku. Sernik powinien być przy dotknięciu sprężysty. Zostawić do zupełnego wystygnięcia. Schłodzić w lodówce.
* może być mniejsza ilość masy serowej. Można zrobić z samego mascarpone. Jeśli twaróg z wiaderka - dobrze było by zostawić na noc do odsączenia na sicie i zważyć po odsączeniu. 
** Można upiec w kąpieli wodnej. Zagotować czajnik wody. Przygotować większą formę, czy metalową miskę, do której zmieści się nasza tortownica. Trzeba zabezpieczyć z wierzchu tortownicę, żeby nie dostała się do ciasta woda - a najlepiej piec w formie nie rozpinanej.  A jeśli tortownica, to trzeba ściśle zawinąć np. folią aluminiową. Wstawiać do piekarnika razem z większą formą, do której wlać wrzątek do ok. połowy wysokości.

SMACZNEGO!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...