18 września 2015

Proste ciasto ze śliwkami z orzechową kruszonką

Miałam robić na niedzielę inne ciasto, ale została mi kruszonka po knedlach i od razu wiedziałam, że muszę ją wykorzystać - ciasto z jej dodatkiem wyszło pyszne. Ciasto jest podobne do ciasta cztery ćwiartki - jest delikatne i pachnące orzechami, a na dodatek proste w wykonaniu.

SKŁADNIKI: wielkość 21 x 32

ok. 600 g śliwek węgierek
4 jaja
1 szklanka cukru
250 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki cynamonu
2 łyżki mielonych orzechów włoskich - opcjonalnie
200 g masła
50 ml oleju

kruszonka: - można użyć podpieczonej 
100 g orzechów włoskich
100 g cukru
50 g masła - miękkiego
25 g mąki

PRZYGOTOWANIE:
  • Śliwki umyć, osuszyć, przepołowić wzdłuż na połówki, usunąć pestki.
  • Kruszonka: posiekać drobno orzechy, połączyć z masłem, cukrem i mąką. 
  • Piekarnik nagrzać do 180º C. Formę wyłożyć papierem do pieczenia,
WYKONANIE:
  • Jaja ubić z cukrem na puch. Dodać ok. 3/4 mąki, mielone orzechy, cynamon - miksować. Dodać masło, po zmiksowaniu z masłem dodać olej. Na koniec dodać resztę mąki wymieszanej z proszkiem do pieczenia.
  • Wylać ciasto do formy. Ułożyć śliwki skórą do dołu, posypać kruszonką. Piec ok. 50 -60 minut.
SMACZNEGO!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...