26 marca 2016

Wielkanoc 2016 - koronkowe pisanki



Z OKAZJI ŚWIĄT WIELKIEJ NOCY - dużo uśmiechu i smakowitości na świątecznym stole.

Przy okazji kilka słów o koronkowych pisankach, jakie w tym roku zaplanowałam zrobić. Sam pomysł nie jest mój - wypatrzyłam gdzieś takie w internecie, jak się nie mylę to na: stylowi.pl. Są przeurocze, nie wymagają dużo pracy, ale trochę czasu trzeba im poświęcić. Ja nie zrobiłam wszystkich, jakie zaplanowałam. Dzisiaj i jutro planuję zrobić jeszcze kilka. Inwencje twórcze mogą być różne, w zależności od tego jakie koronki, czy pasmanterię wykorzystamy. Powiem szczerze, że wykorzystałam m.in. koronki ze starej bielizny, serwetek.

CO NAM BĘDZIE POTRZEBNE?

wydmuszki
koronki, pasmanteria 
klej vicol (do drewna)
wykałaczka

JAK ZROBIĆ WYDMUSZKI?
  • Najlepiej na wydmuszki przeznaczyć jaja z wypieków - tam gdzie używamy jajek w całości(nie rozdzielanych za żółtko i białko). 
  • Przed zrobieniem dziurek w jajku, żeby łatwo było je wydmuchać - trzeba jajkiem trochę potrząsać, żeby się w środku przynajmniej trochę wymieszało.
  • Koniuszkiem ostro zakończonego nożyka zrobić na szczytach, z dwóch stron otworki. Większy od strony, z której będzie wypływało jajko. 
  • Dmuchać w otworek, aż wypłynie. Przelać strumieniem wody - wypłukać, osuszyć.
WYKONANIE:
  1. Smarować wykałaczką maczaną w kleju pisankę w miejscach, gdzie będzie przyklejana koronka. Robić to stopniowo, smarować i kleić, smarować i kleić. Ew. nadmiar kleju zbierać patyczkiem. Klej nie musi być dokładnie rozprowadzany - po wyschnięciu jest przezroczysty i nie widać go spod koronek.
WESOŁYCH ŚWIĄT







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...