6 maja 2016

Bajaderka w czekoladzie




















Moje ulubione ciastko - bajaderka. Choć miałam okres uprzedzenia jak dowiedziałam się, że robione są z okrawek i resztek ciast. Ale samemu jak się zrobi, to wiadomo z czego.  Robiłam na przyjęcie dla dzieci cake popsy - nie umieszczałam ich na blogu, bo nie miałam czasu na  zdjęcia i nie policzyłam ich - przepis nie byłby według mnie kompletny. A w ogóle za dużo ich upiekłam i te co mi zostały przeznaczyłam na te bajaderki. 
Jest to super ciastko, które łączy w sobie takie składniki, jakby było torcikiem. Na dodatek skropione alkoholem i oblane czekoladą nadaje mu smaku i wytworności.  

SKŁADNIKI: na ok. 20 szt 30 ml pojemności

600 - 700 g ciasta
100 g daktyli
100 g orzechów włoskich
160 g masła
słoik ok. 350 ml gęstego dżemu, marmolady - najlepiej domowej
70 g kakao
3 łyżki rumu

polewa:
100 ml śmietany kremówki
200 g gorzkiej czekolady

dekoracja:
25 ml śmietany kremówki
75 g białej czekolady

PRZYGOTOWANIE:
  • Zmielić malakserem ciasto - na drobno.  Wysypać do miski.
  • Zmiksować malakserem daktyle i orzechy, dodać masło - zmiksować.
  • Do miski z ciastem dodać masę z orzechami, do tego włożyć słoik dżemu, przesiać kakao, dodać rum i dokładnie wymieszać. Jak za gęste można dodać dżemu, śmietany czy mascarpone, jak za rzadkie dodać zmielone np. biszkopty.
WYKONANIE:
  1. Formować dowolnej wielkości kule, ja robiłam odmierzając miarką 2 x 15 ml na jedną - mogą być mniejsze. Zostawić na trochę w chłodnym miejscu, do stężenia.
  2. Śmietanę na polewę zagotować - zdjąć z ognia wrzucić do niej posiekaną czekoladę - zaczekać chwilę, żeby zmiękła i wymieszać do uzyskania jednolitej masy.
  3. Od razu maczać kule w czekoladzie i ustawiać na kratce. 
  4. Po zastygnięciu czekolady polać nitkami rozpuszczonej białej czekolady.
SMACZNEGO!




























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...