12 maja 2016

Kostka cappuccino

Mleczno - kawowa pianka na biszkopcie - prostota i pyszny smak cappuccino. Może być ciastem bez pieczenia - biszkopt zastąpić biszkoptami, czy herbatnikami. Ciastko Jadzi, koleżanki z mojej byłej pracy, której przepisy są doceniane przez wszystkich, co je posmakują. Ja gorąco polecam, nie zajmuje wiele czasu.  Na tę ilość masy śmietanowo - kawowej proponuję zrobić w trochę mniejszej formie, będzie jej wyższa warstwa pianki (na bokach nie była taka wysoka) i  biszkopt zrobić z 4 jaj. Podaję tak jak ja robiłam.

SKŁADNIKI: forma 36 x 25

Biszkopt:  - ja robiłam wg tego przepisu na moim blogu

5 jaj
szczypta soli
kilka kropel soku z cytryny
1/2 szklanki cukru
3/4  szklanki mąki

Śmietanka kawowa:

6 łyżeczek żelatyny + 1/4 szklanki wody (60 ml)
3 żółtka
2 szklanki mleka
1 szklanka cukru
3 łyżeczki kawy rozpuszczonej w 150 ml gorącej wody
1 kieliszek alkoholu
500 ml śmietany kremówki 30 - 36 %

PRZYGOTOWANIE:
  • Upiec biszkopt z podanych wyżej składników, wg przepisu na biszkopt bez środków spulchniających, albo biszkopt niezawodny.
  • Schłodzić śmietanę i naczynie, w którym będziemy ją ubijać.
  • Żelatynę zalać zimną wodą - zostawić do napęcznienia. Przed połączeniem z masą rozpuścić wstawiając naczynie do gorącej wody.
WYKONANIE:
  1. Żółtka, cukier, mleko i kawę - roztrzepać. Doprowadzić do mocnego podgrzania mieszając, zdjąć z ognia zanim zacznie się gotować. Połączyć z żelatyną, wystudzić do temperatury nieco wyższej niż pokojowa - nie powinno stężeć. Dodać alkohol, wymieszać.
  2. Ubić śmietanę na sztywno, połączyć z masą kawową - krótko, mikserem na wolnych obrotach.
SMACZNEGO!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...