2 lipca 2016

Owoce w cieście - Clafoutis




















Clafoutis - deser wywodzący się z Francji, szeroko rozpowszechniony, chyba szczególnie za łatwość i szybkość jego wykonania. Na początku chcę zaznaczyć, że nie jest to ciasto - są to owoce, zalane ciastem typu naleśnikowego. Można dać inne owoce, choć tradycyjnie było przygotowywane z wiśniami - ja dałam ciemne czereśnie. Wielokrotnie spotykałam ten przepis, ale nie korciło mi go zrobić, bo wszędzie czytałam, że podaje się na gorąco. I tak rzeczywiście, jak przyjrzałam się przepisowi i zrobiłam dopiero zrozumiałam, że podanie na zimno może być uznane za porażkę. 
Ale mimo powyższego uważam przepis za świetny, bo bardzo łatwo się go robi - dosłownie na poczekaniu. Składniki trzeba krótko zmiksować, zalać owoce i upiec. Na gorąco jest to bardzo dobre. Dobry pomysł na lato, jak nie wiemy co zrobić z nadmiarem niektórych owoców.

SKŁADNIKI: forma 28 cm*

ok. 750 g owoców
2 łyżki wiśniówki
4 jaja
szczypta soli
100 g cukru (1/2 szklanki)
100 g (1/2 szkl. i 2 łyżki) mąki
200 ml mleka - może być zmieszane ze śmietanką kremówką
masło, bułka tarta - do formy

do oprószenia:
cukier puder
cukier waniliowy

PRZYGOTOWANIE:

  • Owoce wypłukać. Czereśnie wydrylować - można zostawić kilka niewydrylowanych z ogonkami dla dekoracji. Skropić alkoholem i zostawić na ok. 1 godzinę, czasami zamieszać.
  • Piekarnik nagrzać do temp. 180º  C. 
  • Formę wysmarować masłem i oprószyć bułką tartą, lub startymi na tartce biszkoptami.
WYKONANIE:
  1. Owoce odsączyć z alkoholu i osuszyć. Ułożyć w przygotowanej formie.
  2. Jaja roztrzepać z solą i cukrem, połączyć z mąką i mlekiem.
  3. Zalać owoce - wstawić do piekarnika na ok. 40 min.
  4. Po wyjęciu z piekarnika oprószyć cukrem pudrem wymieszanym z cukrem waniliowym.
  5. Podawać jeszcze ciepłe.
*Może być mniejsza i kokilki.

SMACZNEGO!











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...