10 kwietnia 2020

Wielkanoc 2020 - pisanki jedwabiem malowane.



Z OKAZJI ŚWIĄT WIELKIEJ NOCY Wszystkim życzę Zdrowia, Wytrwałości i Radości!

Przepis na te pisanki kiedyś był opublikowany na stronie: kobieta.onet.pl z filmikiem, niestety filmik nie otwiera mi się - ale miałam zapisane co nieco. Oczywiście, musiałam swoje 5 groszy dodać. 

SKŁADNIKI:
6 jaj
kawałki materiału - 100% jedwab*
kawałki płótna - opcja**
stretch folia 
2 łyżki octu 
łyżeczkę oleju

WYKONANIE:
  • Pociąć jedwab na kwadraty, pozwalające otoczyć jajko.
  • Każdy kawałek jedwabiu lekko zwilżyć, żeby ładnie przylegał do jajka i owinąć szczelnie stretch folią*. Ponakłuwać folię w kilku miejscach szpilką. 
  • Zalać jaja wodą, dodać ocet i gotować ok. 15 min. 
  • Wyjąć z wody - ostudzić, potem zdjąć folię i materiał. Natłuścić olejem - można to zrobić przy pomocy chusteczki kosmetycznej.

*jedwab miałam ze starych krawatów.
** Miałam zapisane, że obwiązane były płótnem, ale trudno to szczelnie owinąć i dużo barwnika ucieka do wody, więc wpadłam na pomysł by owinąć folią typu stretch - lepiej trzyma jak jej nie zamoczymy przy zawijaniu!. 

Dużo radości na Święta.!! 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...