8 marca 2015

Śledzie w curry

Są to śledzie o łagodnym smaku i zapachu, bez octu, pieprzu i bez zbędnej ilości oleju, za to ze sporą ilością curry. Kromka obłożona takim śledziem smakuje, jakby była posmarowana masłem curry. Podsmażona na maśle mieszanka przypraw curry, do tego zeszklona tylko do miękkości cebulka. Ta cebulowa masa po wystudzeniu połączona z jogurtem i majonezem zamienia śledzie w delikatną, aromatyczną przystawkę. Nie kapie z nich olej, ocet - sos tworzy masę, która bardzo dobrze układa się na kromce, czy grzance. Wiele osób nie lubi śledzi - często z tego powodu, że nie jedli dobrze przyrządzonych śledzi robionych domowym sposobem. Kupowane w sklepie przeważnie mają za dużo octu. Dla mnie to jedne z lepszych śledzi jakie jadłam - podziękowania dla $ - dzięki któremu przed laty poznałam ten smak i mimo, że wiedziałam mniej więcej jak się je robi - nie wychodziły mi takie dobre, jak jemu. A to między in. dlatego, że w przepisach ważny jest często szczegół - nie podsmażałam curry, tylko dodawałam do cebulki po podsmażeniu - a to robi różnicę.

SKŁADNIKI:

300 g filetów śledziowych matiasów
mleko do moczenia
sok z 1/2 cytryny

sos:
ok. 1 łyżki przyprawy curry*
olej, masło do smażenia
3 duże cebule
1 łyżeczka cukru
1 łyżka gęstej śmietany czy jogurtu
1 łyżka majonezu
sól do smaku

przybranie:
zielona pasta Wasabi

WYKONANIE:
  • Śledzie wymoczyć z nadmiaru soli - wypłukać,  oczyścić. Wymoczyć najpierw w wodzie, potem w mleku - ilość czasu i płukania zależy od nasolenia śledzi. Trzeba próbować, nie można pozbawić ich całkowicie soli - śledź musi być trochę słony.
  • Śledzie pokroić na mniejsze kawałki, skropić sokiem z cytryny - odstawić.
  • Cebule pokroić w kostkę. 
  • Na patelni rozgrzać olej - dodać masło i przyprawę curry. Podsmażyć krótko dla wydobycia głębi aromatu. Dodać cebulę - podsmażyć na małym ogniu, krótko do zmiękczenia - nie rumienić. Dodać cukier, posolić delikatnie do smaku. Wystudzić. 
  • Do cebuli w curry dodać jogurt, majonez - wymieszać, dodać pokrojone śledzie - wymieszać. Ułożyć w słoju, salaterce, czy rozłożyć półmisku. Do dekoracji dodałam zieloną pastę Wasabi.
* Dobrze jest dodać część curry z przyprawy w młynku - świeżo zmielona jest jeszcze bardziej aromatyczna
SMACZNEGO!






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...