1 listopada 2015

Herbatniki PETIT BEURRE


Domowe herbatniki pachnące prawdziwym masłem - smaczne do schrupania przy kawie, czy herbatce. Można posłużyć się przy wykrawaniu  specjalną foremką, ale można każdą inną nawet szklanką - nie zmieni to smaku. Mogłyby dłużej poleżeć, ale trzeba więcej zrobić. Polecam na jesienne wieczory, 

SKŁADNIKI: na ok. 50 sztuk

125 ml wody
200 g masła
200 g cukru
500 g mąki
1 łyżeczka suszonych drożdży*
łyżeczka soli**

PRZYGOTOWANIE:
  • W małym rondelku podgrzać  wodę, masło i cukier - do rozpuszczenia składników. Zostawić na 15 minut do przestudzenia.
  • Przesiać mąkę, dodać drożdże, sól i przestudzony płyn - wyrobić dokładnie ręcznie, albo mikserem - ja wyrabiałam przy pomocy urządzenia do wypieku chleba.
  • Uformować ciasto w kulę, zawinąć w folię i schować do lodówki na ok. 3 godziny.
WYKONANIE:
  1. Piekarnik rozgrzać do 180 - 190º C. Ciasto zagnieść, żeby stało się elastyczne. 
  2. Rozwałkowywać na posypanym mąką blacie - dość cienko ok. 2 - 3 mm, bo ciasto minimalnie rośnie. Foremką najpierw odcina się kształt, potem dociska wzór.
  3. Przed wykrawaniem ciasteczek podsypać spód jeszcze mąką - będzie lepiej zdejmować. 
  4. W razie potrzeby oprószać mąką foremkę, wycinać i układać na blasze, wyłożoną papierem do pieczenia.
  5. Piec ok. 12 minut do zrumienienia brzegów. 
*  Przepis dołączony był do opakowania foremki - nie było napisane jakich użyć drożdży ale, że była 1 łyżeczka, to dałam suszone.
** W przepisie była wymieniona w składnikach sól, a nie było w opisie i zapomniałam dodać pierwszym razem. Drugim razem dodałam łyżeczkę, choć myślałam, że to za dużo, ale w smaku nawet nie wyczuwa się soli. Różnica w smaku między nimi jest niewielka, ale dla mnie z solą ciasto ma lepszą konsystencję, lepiej się rozwałkowuje i są  jednak lepsze.

SMACZNEGO!










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...