19 grudnia 2020

Speculoos - korzenne ciasteczka bez miodu

Prosty przepis na korzenne ciasteczka - smakują jak pierniki, a nie dodaje się do nich miodu i jaj. Ładnie odwzorowują odciskane kształty - ja użyłam pieczątki i pokroiłam w kwadraty. 
To popularne ciasteczka w Holandii, tradycyjnie spożywane 5 grudnia - w dniu imienin Mikołaja. Są tam tak popularne, że jest specjalna przyprawa do "Speculoos"i specjalny cukier: basterdsuiker. Cukier ten charakteryzuje się większą wilgotnością, miałkością i brązowym kolorem. Ciasteczka są odciskane w specjalnych do tego przeznaczonych, drewnianych formach o różnych kształtach. 

SKŁADNIKI: ok. 1,5 blachy ciasteczek - w zależności od kształtów i grubości
1 i 3/4 szklanki mąki + do podsypania
3 łyżeczki przypraw piernikowych
drobno starta skórka z 1/2 pomarańczy
1/2 szklanki cukru trzcinowego* - dałam Dark Muscovado
100 g masła
2-3 łyżki mleka

PRZYGOTOWANIE: 
  • Mąkę wymieszać z przyprawami i zagnieść z pozostałymi składnikami. zawinąć w folię i zostawić w chłodnym miejscu co najmniej 1 godzinę.
WYKONANIE: 
  1. Piekarnik rozgrzać do temperatury 175℃. Blachy wyłożyć papierem do pieczenia.
  2. Ciasto wyłożyć na wysypany mąką blat, wałkować na grubość ok. 4 mm, odciskać wzór, wycinać i układać na przygotowanej blasze. Piec ok. 10 - 20 min.
*cukier, który dodawałam był drobny i wilgotny. Jeżeli będzie gruby i suchy trzeba go zmielić.

SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...