23 września 2017

Chlebek bananowy

Nazwa tego ciasta może zmylić - bardziej kojarzy mi się z keksem niż z chlebem. Pasują do niego orzechy - piekłam dwa jednocześnie z orzechami i bez - wersja z orzechami jest według mnie dużo lepsza. Ciasto wilgotne, kremowe dzięki bananom, szybkie do zrobienia, nie wymagające żadnych dodatków po upieczeniu - samo w sobie jest jak w sam raz do zjedzenia. 
Przepisów na to ciasto jest mnóstwo - wybrałam przepis z książki "Po Prostu Nigella" - m.in. dlatego, że jest z dodatkiem oleju, a nie masła. Ostatnio ceny masła tak wzrosły, że zaczęłam bardziej doceniać ciasta z olejem - co wyjdzie lepiej nie tylko dla kieszeni, ale i na zdrowie. Przepis, jak w wielu przypadkach nieznacznie zmieniony m.in. zamiast jogurtu dodałam jogurt grecki pół na pół z mlekiem, zamiast oliwy dałam olej, zmniejszyłam ilość cukru (i tak wystarczająco słodki) i nie dodałam łamanego ziarna kakaowego - bo nie miałam. Polecam - polubicie go na pewno!

SKŁADNIKI:  na 1 formę 23 x 13

2 bardzo dojrzałe banany ok. 300 g
2 duże jajka 
100 ml jogurtu greckiego
100 ml mleka
125 ml oleju/ oliwy + do natłuszczenia formy

325 g mąki pszennej
175 g cukru trzcinowego
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżeczki mielonego kardamonu

PRZYGOTOWANIE:
  • Piekarnik rozgrzać do temperatury 170℃.
  • Formę natłuścić olejem, albo wyłożyć papierem do pieczenia.
WYKONANIE:
  1. Banany rozgnieść widelcem, potem miksować dodając po 1 jajku, jogurt wymieszany z mlekiem, olej - na jednolitą masę.
  2. W oddzielnej misce wymieszać pozostałe - suche składniki.
  3. Do masy bananowej dodawać stopniowo suche składniki - miksować na wolnych obrotach - do połączenia.
  4. Wlać do formy i wstawić do nagrzanego piekarnika na 45 - 60 min - piec do suchego patyczka.
  5. Po upieczeniu ciasto zostawić w formie do zupełnego wystudzenia. Wystudzone przechowywać w szczelnie zamkniętym pojemniku. 
SMACZNEGO!








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...