5 grudnia 2013

Pierś z kurczaka w pięciu smakach


Potrawa - bardzo prosta w wykonaniu - jest często w moim domowym menu. Bardzo mi smakuje, bo ma odmienne od zazwyczaj stosowanych przeze mnie smaków. Przepis ten był kilka lat temu na opakowaniu "Przyprawy chińskiej 5 smaków" Jakiś czas nie robiłam, nie zapisywałam, bo wiedziałam że jest na opakowaniu. Byłam w kłopocie, bo producent zmienił przepis na opakowaniu i czym prędzej go zapisałam - przepis nie jest skomplikowany. Składniki przyprawy: koper włoski, pieprz czarny, goździki, cynamon, kmin rzymski. Dodatek tej przyprawy oraz cukru, czosnku i sosu sojowego sprawia, że potrawa ma bardzo oryginalny smak.

SKŁADNIKI: - nie solić, wystarczy sos sojowy

500 g piersi z kurczaka
3 kolorowe papryki
2 duże marchwie
olej do smażenia

2 ząbki czosnku
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka przyprawy chińskiej pięć smaków

1/4 szklanki sosu sojowego
1/4 szklanki wody
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej

PRZYGOTOWANIE:
  • piersi pokroić w drobne paski
  • papryki pokroić w paski 
  • marchew umyć, oskrobać i pokroić w słupki*
WYKONANIE:
  1. Obsmażyć na oleju pokrojone piersi kurczaka - przełożyć do drugiego rondla i utrzymywać na bardzo małym ogniu.
  2. Na tej samej patelni, co smażył się kurczak - smażyć marchew i papryki - do miękkości.
  3. Połączyć warzywa z mięsem - dodać zmiażdżony czosnek, łyżeczkę cukru i łyżeczkę przyprawy chińskiej pięć smaków- dusić pod przykryciem ok. 10 min.
  4. Wodę wymieszać z sosem sojowym - dodać mąkę ziemniaczaną - połączyć i dodać do potrawy, wszystko dokładnie wymieszać i dusić jeszcze ok. 5 min. Podawać z ryżem.
* dodałam za dużo marchwi - paprykę miałam mrożoną i jak rozmarzła - prawie zginęła w marchwi. Proporcje powinny być takie pół na pół - ale i wyszło bardzo dobre.

SMACZNEGO!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...