6 października 2015

Zupa krem z brokułów z wędzonym łososiem

Zaskakujący połączenie wędzony łosoś i brokułowa zupa, która sama nie ma zdecydowanego smaku - na dodatek łosoś dodaje jej elegancji i  oryginalności. Marzyłam o tej zupie, od kiedy zostałam nią poczęstowana na przyjęciu, ale nie sądzę, żeby czytając gdzieś sam przepis, skusił mnie aby ją zrobić. I choć przepadam za rybami, zupy rybne są mi obce. a takie połączenie składników kojarzyło mi się raczej z zupami rybnymi - a tu taki niespodziewany, subtelny smak.

SKŁADNIKI: 4 porcje

2,5 litra wody
włoszczyzna (bez marchwi)
ok. 750 g brokułów (bez grubych łodyg)
1/2 - 1 ostrej papryczki
1 szklanka mleka
1 ząbek czosnku
1 szklanka śmietany 18-30%
2 żółtka
50 g masła - miękkie
1/2 łyżeczki cukru
sól

bułka paryska - na grzanki
masło
1 ząbek czosnku
ok. 100 - 150 g łososia wędzonego

PRZYGOTOWANIE:
  • Ugotować wywar warzywny: zagotować wodę - dodać sól, cukier, oczyszczoną rozdrobnioną włoszczyznę, ostrą papryczkę w całości, można dodać grube łodygi brokułów (nie rozdrabniać, aby można je usunąć przed zmiksowaniem). Gotować ok. 45 min.
  • W trakcie gotowania wywaru warzywnego - dodać różyczki brokułów z miękkimi łodyżkami. Po ugotowaniu brokułów odłożyć kilka różyczek  do przybrania. 
WYKONANIE:
  1. Przerwać gotowanie, usunąć papryczkę i łodygi brokułów. Dodać mleko - zmiksować blenderem, dodać czosnek - zagotować. Zdjąć z ognia, żółtka rozetrzeć z masłem, połączyć ze śmietaną i dodawać po trochu do zupy - mieszając.
  2. Grzanki: Bułkę pokroić na kromki, posmarować masłem - opiec. Można potrzeć rozciętym ząbkiem czosnku. 
  3. Zupę podawać z paskami łososia i grzanką.
SMACZNEGO!































Źródło inspiracji: Magazyn Kuchnia  kwiecień 2000

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...