8 września 2015

Deser jogurtowy z nasionami chia



















Zdrowy deser na każdą porę roku - o dobroczynnych właściwościach nasion chia pisałam w poście Chia Fresca. Deser nie wymaga przepisu. wystarczy wsypać łyżkę nasion do jogurtu naturalnego, zamieszać i zostawić w lodówce (zawsze robię to na noc, ale wystarczy na 2 godziny) Potem dodać ulubione dodatki - owoce, przeciery owocowe, czy bakalie. Dla mnie bardzo dobry jest już sam jogurt z nasionami, ale wyjątkowo smakuje z borówką amerykańską.

Natknęłam się na nie przypadkowo w sklepie, szukając ciekawych przypraw i dziękuję losowi, że wzięłam je do ręki i kupiłam. Ceny w sklepach nie zachęcają do kupienia, ale w hurtowniach internetowych z przyprawami można kupić większe opakowanie w przyzwoitej cenie. Ale zawsze lepiej spróbować z mniejszą ilością - bo nie każdemu może to odpowiadać. Ja jestem zachwycona, po zjedzeniu takiego jogurtu czuję sytość, lepiej pracują moje jelita i urozmaica moje codzienne menu.

SKŁADNIKI:

150-200 ml jogurtu naturalnego - na jedną porcję
1 - 1 i 1/2 łyżki nasion chia (dzienna dawka)
1/2 małego op. borówek 
lub
pół dojrzałego mango

PRZYGOTOWANIE:
  • Do jogurtu dodać nasiona i zamieszać.
  • Przykryć folią spożywczą i zostawić w lodówce najlepiej na noc, albo na na ok. 2 godziny. 
WYKONANIE:
  1. Z mango: obrać połowę owocu, zmiksować blenderem, albo pokroić w kostkę. Włożyć mango na dno szklanki, salaterki - na wierzch włożyć jogurt z napęczniałymi nasionami.
  2. Z borówkami: wymieszać część borówek z jogurtem z napęczniałymi nasionami. Na wierzch posypać pozostałymi borówkami.
SMACZNEGO!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...