28 września 2015

Mus czekoladowy bezpieczny


Mus czekoladowy z bezpiecznymi jajami, bo ubijanymi na parze*  - trochę bardziej zwarty niż mus z dodatkiem surowych jaj, ale tak samo dobry. Podałam z konfiturą z pomarańczy - mojej roboty. Bardzo lubię do czekolady takie smaki, ale równie dobrze będzie smakować z ubitą śmietanką, albo sam bez dodatków.

SKŁADNIKI: na 5- 6 foremek po ok. 100 ml

160  g gorzkiej czekolady 70%
40 g drobnego cukru
2 jaja
30 g masła
2 łyżki alkoholu ok. 40%

160 ml śmietany kremówki

dodatkowo:
konfitura z pomarańczy - opcjonalnie

PRZYGOTOWANIE:
  • Czekoladę połamać, rozpuścić nad parą wodną.
  • Jaja z cukrem ubić trzepaczką, albo mikserem z łopatkami -  nad parą wodną. Ubijać ok. 10 min. - dla pewności zniszczenia salmonelli, można sprawdzić temperaturę termometrem cukierniczym (osiągają temperaturę powyżej 70° C)
WYKONANIE:
  1. Do gorącej czekolady dodać masło i alkohol - zamieszać do uzyskania jednolitej konsystencji. Delikatnie połączyć z ubitymi jajami.
  2. Ubić śmietanę na sztywno i dodając po trochu wymieszać bardzo delikatnie z masą czekoladowo - jajeczną.
  3. Wlać do foremek, albo jednej formy. Ja wlewałam do silikonowych foremek na babeczki, nie da się wyjąć ładnie - forma jest, ale wymaga wygładzenia, albo podawać od razu w foremkach.  Można wyłożyć do jednej formy i nakładać przy pomocy dwóch łyżek.
  4. Podawać z konfiturą lub bitą śmietaną. Ja podałam z konfiturą pomarańczową - polecam jest na moim blogu..
*UWAGA! poniżej informacja w jakiej temperaturze ginie salmonella.
Bakterie Salmonelli najlepiej rozwijają się w temperaturze 37° - 40°C. Zniszczeniu ulegają bardzo szybko w temperaturze 100°C. W temperaturze 70°C giną w ciągu 4 minut, a w temperaturze 60°C w ciągu 10-20 minut. Inf. ze strony Sanepidu

SMACZNEGO!


2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...