15 lipca 2014

Cytrynowy sernik z brzoskwiniowo - morelowym musem



Najlepszy sposób na owoce i galaretkę - nie wylewamy jej na wierzch, tylko na spód. W taki sposób nigdy nam nie spłynie z ciasta. Aromatyczny sernik bez pieczenia na gotowych biszkoptach z warstwą musu i galaretki z przepysznych brzoskwiń i moreli.  Dodanie  do sera soku  i otartej skórki z cytryny - nadaje całości  cytrusowego smaku. Nie planowałam robić sernika, ale na targu handlarka sprzedała mi tak dojrzałe brzoskwinie, że nie nadawały się na przechowanie. Musiałam je od razu zużyć. Miało być coś innego, ale jak usmażyłam je w syropie, były tak pyszne i aromatyczne, że stwierdziłam, że najlepszym sposobem do ich wykorzystania będzie taki sernik.

SKŁADNIKI: forma 35 na 14 cm wys. 8 cm, okrągła tortownica śr.28 cm
Biszkopty - na jedną warstwę formy
6 dużych żółtek
300 g cukru = ok. 400 ml
1 szklanka mleka + 1/2 szklanki do żelatyny
12 płaskich łyżeczek żelatyny
1 kg białego sera*
300 ml. śmietany
1 cytryna - sok i otarta skórka

800 g brzoskwiń
400 g moreli
1 szklanka cukru
1 szklanka wody
4 + 2 łyżeczki żelatyny
4 + 2 łyżki wody

PRZYGOTOWANIE:
  • Ser jeśli nie jest zbyt mocno odciśnięty - odsączyć na sicie
  • Brzoskwinie obrać ze skórki, usunąć pestki ze wszystkich owoców.
  • Zagotować w rondlu wodę z cukrem - wrzucić owoce. Smażyć ok. 10 min. - wystudzić, zmiksować krótko  blenderem, albo w szklance koktajlowej. Odsączyć na gęstym sicie z soku. Ja otrzymałam 500 ml pulpy owocowej i 250 ml syropu.
  • Zagotować szklankę mleka. Żółtka  utrzeć krótko z cukrem, zalać wrzącym mlekiem - energicznie zamieszać i  mocno podgrzać mieszając - prawie do zagotowania. 
  • W 1/2 szklanki zimnego mleka namoczyć 12 łyżeczek żelatyny. Żelatynę rozpuścić, dodając do niej część gorących żółtek, potem wymieszać ze wszystkimi, dodać otartą skórkę z cytryny. Nie chłodzić. zostawić w temperaturze pokojowej do lekkiego przestygnięcia, bo bardzo szybko gęstnieje.
WYKONANIE:
  1. Namoczyć w zimnej wodzie oddzielnie 2 i 4 łyżeczki żelatyny.
  2. Formę na sernik wyłożyć dużym kawałkiem folii spożywczej - z całości. Ułożyć i na zewnątrz przykleić w kilku miejscach plastrem
  3. Syrop połączyć z rozpuszczonymi 2 łyżeczkami rozpuszczonej żelatyny - wylać na spód formy. Wstawić do lodówki do zastygnięcia.
  4. Pulpę z owoców połączyć z 4 łyżeczkami rozpuszczonej żelatyny - wyłożyć na galaretkę z syropu. Wstawić do lodówki do zastygnięcia
  5. Ubić śmietanę na sztywno. Roztrzepać ser, połączyć z ciepłą jeszcze masą żółtkową - nie całą od razu, bo źle jest wymieszać dwa rodzaje konsystencji. Dodać sok z cytryny, połączyć delikatnie z ubitą śmietaną - wylać na stężały mus brzoskwiniowo - morelowy. Na wierzch ułożyć biszkopty, lekko wciskając w masę.
  6. Po zastygnięciu odwrócić dołem do góry i delikatnie usunąć folię.
* Ja użyłam - choć rzadko to robię - twaróg potrójnie mielony w wiaderku. Jeśli zwykły twaróg zmielić trzy razy, żeby miał kremową konsystencję.
SMACZNEGO!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...