9 listopada 2014

Czekoladki z kajmakiem

Słodycze bez barwników i konserwantów - to jest powód dla którego już dawno zrezygnowałam z kupowania gotowych słodyczy. Po za tym "domowe słodycze" są smakowo dużo lepsze od kupowanych. Te czekoladki to dobry sposób na wykorzystanie i przedłużenie trwałości uwielbianego przez wszystkich kajmaku. Foremki silikonowe kupiłam tanio w popularnym markecie i nie spodziewałam się, że wyjdzie z nich takie cudo, można wykorzystać silikonowe foremki do lodu. Czekoladę poddałam temperowaniu "na oko" - o tym niżej - wyszła bez zastrzeżeń.

SKŁADNIKI:

1 puszka ok. 300 ml. mleka skondensowanego słodzonego  - zużyłam ok. 2/3
250 g czekolady gorzkiej, mlecznej albo zmieszanej - ja robiłam z gorzką

PRZYGOTOWANIE:
  • Foremki powinny być wcześniej umyte i dobrze osuszone. Foremek nie smarujemy niczym.
  • Puszkę mleka zalać w garnku wodą, doprowadzić do wrzenia i gotować 1,5 godziny*
WYKONANIE:
  1. Czekoladę rozpuścić nad parą wodną, powinno poddać się ją temperowaniu**.
  2. Nałożyć płynną czekoladę w każde zagłębienie foremek, rozsmarować za pomocą np. łyżeczki - sposób wykonania na moim blogu. Postukać foremką, żeby czekolada wypełniła każde zagłębienie, ewentualnie uzupełnić czekoladą. Wstawić do lodówki do stężenia.
  3. W każde zagłębienie wlać nadzienie - zostawić trochę miejsca na czekoladowy spód. Zalać nadzienie pozostałą czekoladą, lekko potrząsnąć - do wyrównania powierzchni. Wstawić do lodówki do całkowitego stężenia - na długo, najlepiej na noc.
  4. Wyjmować z zagłębień lekko naciskając na spód foremki.
* Puszka musi być cała zanurzona w wodzie, w razie potrzeby dolewać wody. Wystudzić przed otwarciem w zimnej wodzie.
** Temperowanie zapobiega wytrącaniu się białego nalotu oraz na uzyskaniu lepszej jakości czekolady. "Na oko": podgrzać nad parą wodną ok. 3/4 ilości czekolady - doprowadzić do rozpuszczenia i uzyskania jednolitej płynności. W momencie uzyskania jednolitej struktury, przestać podgrzewać i od razu dodać 1/4 ilości czekolady - powinna być posiekana drobniej. Łączymy razem do rozpuszczenia i jeszcze na chwilę stawiamy nad parą mieszając.

SMACZNEGO!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...