8 listopada 2013

Makaron żółtkowy - luksusowy


Doskonały makaron z siedmiu żółtek - idealny na makaron typu nitki, lasagne, łazanki,  nie zlepia się, jest sprężysty - to zdjęcie na górze zrobione jest na drugi dzień po gotowaniu. Bardzo dobry jest do odsmażania - mam słabość takiego makaronu. W domu rodzinnym zawsze czekałam, żeby został makaron od rosołu, żeby można było zjeść odsmażany. Ktoś, kto je tylko makaron ze sklepu - nie miał możliwości spróbować jaki to specjał, makaronu ze sklepu nie da się dobrze wysmażyć. Po za tym wyrabianie jego korzystnie wpływa na górne partie mięśni i odpręża.  Przepis pochodzi ze strony http://smittenkitchen.com/  - Polecam.

SKŁADNIKI:

6 żółtek
1 całe jajko
1 i 3/4 szklanki mąki
1 i 1/2 łyżeczki oliwy
1 łyżka mleka

PRZYGOTOWANIE:
  • Wysypać przesianą mąkę na stolnicę. Z mąki zrobić wieniec - spory, bo jaj jest dużo, a mąki mało.
  • W środek wybić wszystkie żółtka, jajko, oliwę i mleko.
  • Łyżką zamieszać to co w środku - do połączenia - stopniowo zagarniać mąkę do momentu, aż nie będzie można już mieszać łyżką.
  • Dalej wyrabiać rękoma, ale nie wgarniać od razu pozostałej mąki, tylko ugniatając stopniowo ją wgniatać.
  • Jak będzie zwarte - zwinąć w kulę i wyrabiać ugniatając mocno nadgarstkami. Wyrabiać długo 10 - 15 min i nie przestawać nawet jeśli będziemy uważali, że jest już dobry. Próba: trzeba spróbować wcisnąć palec w ciasto, po wyjęciu palca ciasto powinno wrócić na miejsce.
  • Ciasto uformować w kulę, zawinąć w filię spożywczą i zostawić do odpoczynku na co najmniej 20 min.

WYKONANIE:
  1. Ciasto podzielić na kilka części, rozpłaszczyć rękoma i wałkować - najlepiej maszynką tak jak ja, ale do  niedawna wałkowałam zwykłym wałkiem - w polowych warunkach nawet butelką.
  2. Rozwałkowane placki oprószyć mąką i zostawić do lekkiego przeschnięcia - w trakcie zmienić spód placka do góry, ponieważ spód nie wysycha.
  3. Kroić wg uznania. Ja najczęściej kroiłam w pasy, układałam jeden na drugim i nożem przez wszystkie warstwy - na jaką grubość chcemy.
  4. Wrzucać na dużą ilość osolonego wrzątku - po paru minutach próbować, czy jest ugotowany - miękki nie będzie. 
  5. Odcedzić, przelać wodą. Poczekać niech osiąknie.
SMACZNEGO!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...