9 stycznia 2014

Herbatka imbirowa nie tylko na przeziębienie

Zalany gorącą - ale nie wrzącą - wodą starty imbir, miód i cytryna - to wszystko. Powszechnie znana - ale chcę mieć na swoim blogu, żeby o niej nie zapominać - a może ktoś nie zna? Ostatnio bardzo mi pomogła, bo coś mnie bardzo brało jakieś przeziębienie, po za tym tak ją polubiłam, że nie chce mi się robić innych herbat.


SKŁADNIKI: - przykładowo na szklankę

1 łyżeczka startego na drobnej tartce imbiru
sok z 1/2 cytryny
2 łyżeczki miodu
1 szklanka przegotowanej, lekko przestudzonej, ale gorącej wody

WYKONANIE:
  • Do szklanki włożyć starty imbir, dodać sok z cytryny - zalać gorącą wodą. 
  • Miód można dodać trochę później, ponieważ traci swoje zdrowotne właściwości w temperaturze powyżej 40º C. 
Proporcje cytryny i miodu mogą być różne. Ja najczęściej nie słodzę - miód wolę zjeść oddzielnie. Dla mnie smaczna jest również bez miodu - bo na codzień piję niesłodzone napoje.

NA ZDROWIE!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...