8 kwietnia 2015

Dachówki sezamowe


Doskonałe ciasteczka na szybkie wykorzystanie zbywających białek. Są to ciasteczka twarde, dlatego rozsmarowuje się je cienko, dzięki czemu przy gryzieniu nie odczuwa się, że są twarde tylko pysznie chrupiące - jak sezamki. Jakiś czas temu robiłam dachówki migdałowe - wykorzystałam ten przepis na zrobienie sezamowych. Sezam chodził za mną już dawno - bo to ulubiony smak mojego dzieciństwa i z tego też względu dachówki z sezamem smakują mi bardzo. 

SKŁADNIKI: na 20 sztuk

75 ml białka (z 2 jajek)
1/3 szklanki cukru
75 g sezamu + do posypania po wierzchu
40 g masła
30 g mąki 

PRZYGOTOWANIE:
  • Rozpuścić masło - zostawić do przestudzenia.
  • Do miski wlać białka, cukier, sezam i mąkę - energicznie i krótko wymieszać, najlepiej trzepaczką rózgową, dodać letnie masło. Wymieszać jeszcze raz, przykryć i wstawić do lodówki na minimum 1/2 godziny.
WYKONANIE:
  1. Piekarnik nagrzać do temp. 200º C, blachę wyłożyć papierem do pieczenia, a lepiej matą silikonową - lepiej odchodzą. Przygotować miejsce do wykładania ciasteczek*
  2. Nakładać ok. 1 łyżki masy i rozprowadzać cienko prostokątne kształty, z niewielkimi odstępami. Mogą być przy rozprowadzaniu lekkie prześwity, ale trochę się to w pieczeniu to wyrówna.
  3. Piec ok. 10 min. - do zarumienienia brzegów, środki wyglądają na nieupieczone.
  4. Zdejmować od razu na przygotowane rolki - wystarczy chwila na utrwalenie kształtu.
* Ciasteczka są wiotkie jak się je zdejmuje z blachy - dlatego wykłada się na wałki, żeby miały ciekawy  kształt, ale można wystudzić na płaskiej powierzchni. Ja przygotowałam wałek, dwie szklanki i z drugiej strony kufel z rączką - to zapewniło mi, że rolki były stabilne, nie jeździły.

SMACZNEGO!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...