13 kwietnia 2015

Dachówki owsiane z sezamem


Kolejne dachówki - tak je się szybko robi, wystarczy mieć dwa białka, trochę inwencji i jest coś do pochrupania. Zostało mi trochę uprażonego sezamu, więc posypałam sezamem, ale można posypać płatkami owsianymi. Część masła zastąpiłam olejem sezamowym i tak powstały pożywne, aromatyczne ciasteczka.  Na blogu są już dachówki sezamowe i dachówki migdałowe - dla każdego coś dobrego.

SKŁADNIKI: ok. 15 ciasteczek

75 ml białka - z ok. 2 jajek
75 g płatków owsianych górskich - podprażonych i połowa zmielonych
sezam do posypania po wierzchu
1/3 szklanki cukru
1 łyżka mąki (15 ml)
2 łyżki oleju sezamowego - można zastąpić masłem
2 łyżki masła - rozpuszczone

PRZYGOTOWANIE:
  • Płatki owsiane podprażyć na patelni. Połowę zmielić na grubą mąkę.
  • Do miski wlać od razu białka, cukier, mąkę, zmielone płatki, olej i masło.. Zamieszać krótko i energicznie - najlepiej trzepaczką rózgową, dodać nie zmielone płatki owsiane. Wymieszać, przykryć i wstawić do lodówki na min. 1/2 godziny.
WYKONANIE:
  1. Blachę wyłożyć najlepiej matą silikonową, albo papierem do wypieków, który dodatkowo posmarować, bo podobno bardzo przywierają do papieru. Ja piekłam na silikonie - zdejmowałam bez problemów. Przygotować miejsce do wykładania ciasteczek, żeby nabrały zaokrąglony kształt od razu gorące wykłada się na wałek, butelkę, itp.
  2. Nakładać łyżką cienko rozsmarowując na wielkość dużych herbatników - posypać po wierzchu sezamem.
  3. Piec w temp. ok 200º  C - zrumieniają się tylko brzegi,środek ciasteczek pozostaje blady. 
  4. Zdejmować szeroką łopatką od razu na przygotowany wałek.
SMACZNEGO!


























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...