19 maja 2016

Pawlowa bezproblemowa - Forgotten Pudding

























Fenomenalny pomysł na deser, nazwany Forgotten Pudding - trzeba o nim zapomnieć, po włożeniu go do piekarnika. Będzie u mnie hitem na nadchodzące lato - do wszystkich miękkich owoców. Doskonałe do wykorzystania każdej, zbywającej ilości białek. Opublikowała go Nigella, jako bardzo stary przepis Richarda Sax. Ta beza jest podobna do Pawlowej - w Pawlowej dodaje się skrobię, a tu nie i jest więcej wypieczona. Ta jest mięciutka, ale stabilna, białko jest zupełnie ścięte, do tego czapa z bitej śmietany i owoce. Ja robiłam z mrożonymi, było doskonałe.
Przy okazji chciałam się podzielić swoimi sposobami na gospodarowanie białkami. Dużo piekę, w związku z tym  zawsze miałam nadmiar, albo ich brak - teraz mam cały czas, bo mrożę. Mrożone nadają się do wszystkiego, również do bezów. Zamrażając opisuję ilość w ml. i datę. Jeśli mam nadmiar w zamrażalniku i nie planuję ich użyć, podmieniam piekąc ciasto - odmierzam ilość świeżych białek przeznaczonych do ciasta - te zamrażam, a do ciasta zużywam najpóźniej zamrożone (oczywiście trzeba tylko to zaplanować i wyjąć wcześniej z zamrażalnika, żeby rozmrozić). Dzięki podmienianiu białek mam zawsze świeże, jest może ciut więcej zachodu, bo rozdzielam jaja i tam gdzie nie jest to potrzebne. Świeżo oddzielone białka można przechowywać kilka dni w lodówce - bez przykrycia.

SKŁADNIKI: forma 23 x 33 - duża wysoka porcja na tę formę wystarczy zrobić z połowy poniższych składników - będzie po prostu niższe.

na bezę:
450 ml białek
450 g drobnego cukru
1 łyżeczka soli
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

na wierzch:
śmietana kremówka 30 - 36%
bez dodatku cukru
owoce miękkie

PRZYGOTOWANIE:
  • Piekarnik rozgrzać do temperatury 220º C. Formę wysmarować masłem, albo wyłożyć papierem do pieczenia.
  • Białka spienić, dodać sól, sok z cytryny - ubić na sztywno, dodając pod koniec ubijania cukier, ekstrakt z wanilii. Białka muszą być lśniące, sztywne, a cukier rozpuszczony. Wyłożyć od razu do formy, wyrównać powierzchnię.
  • Pieczenie: formę od razu wstawić do nagrzanego do 220º C piekarnika, zamknąć drzwiczki i od razu wyłączyć piekarnik.  Zostawić tak na noc.
  • Bardzo ważne: pod żadnym pozorem nie wolno w trakcie otwierać drzwi od piekarnika!
WYKONANIE:
  1. Ubić śmietanę na sztywno, wyłożyć na bezę, obłożyć owocami.
SMACZNEGO!




























Źródło: Nigella - nieco zmienione

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...